Intr-o zi, un rege i-a trimis un mesaj celui care conducea regatul invecinat. Mesajul suna in felul urmator: “Trimite-mi un diamant albastru mare cat un ou de porumbel sau …”
Regele care a primit mesajul i-a scris inapoi vecinului sau:
“Nu avem un astfel de diamante si daca am avea…”
Primul rege si-a iesit din fire cand a vazut mesajul si a declarat imediat razboi vecinului sau. Razboiul s-a dus cateva luni de zile, pana cand, un al treilea rege a aranjat o intalnire intre cei doi regi care se razboiau.
Cand s-au intalnit, regele care a primit mesajul il intreaba pe celalalt: “Ce-ai vrut sa spui cand mi-ai scris ‘Trimite-mi un diamant albastru mare cat un ou de porumbel sau…’?”
Acesta i-a raspuns: “Am vrut sa spun trimite-mi un diamant albastru mare cat un ou de porumbel sau… un alt diamant. Îmi plac diamantele! Dar tu ce ai vrut sa spui cand mi-ai raspuns ‘Nu avem un asemenea diamant si daca am avea…’?”
“E simplu sa intelegi ce am vrut sa spun”, a raspuns regele. “Am vrut sa spun ca daca am avea un asemenea diamant am fi foarte incantati sa ti-l trimitem.”
Dupa aceasta conversatie, cei doi regi au hotarat ca pe viitor sa comunice mult mai clar si au facut pace.
Cunoastem cu totii ca un proces de comunicare reprezinta un schimb de informatii intre doua sau mai multe persoane si practic este elementul vital in relationarea umana.
Atat in comunicarea cu angajatii, cat si cu alte persoane modul in care te exprimi, transmiti o idee, gand sau informatie este extrem de important, mai ales atunci cand iti doresti sa obtii anumite rezultate.
Povestea de mai sus ne evidentiaza foarte clar puterea comunicarii in relationarea cu cei din jur, astfel chiar daca uneori avem cele mai bune intentii, putem fi intelesi total gresit daca nu avem capacitatea de a transmite o informatie clar, concis si cat mai detaliat si pe intelesul interlocutorilor. Este necesar si important sa adaptam limbajul pe interlocutori, de exemplu daca discutam cu o persoana care nu detine cunostinte tehnice este necesar sa utilizam termeni tehnici cat mai putini si sa ne asiguram pe toata durata discutiei ca informatiile transmise sunt receptate corect.
In cadrul unei companii, comunicarea reprezinta un instrument indispensabil, deoarece prin indermediul comunicarii angajatii sunt informati referitor la proiecte, politici, activitati, asteptari, obiective, rezultate dorite, etc. O comunicare transparenta si eficace in companie va ajuta la sudarea echipei, la o relatie armonioasa intre angajat si angajator, la cunoasterea obiectivelor organizatiei, intensificand gradul de a lucra eficient, de a participa activ la activitatile desfasurate si la motivarea angajatilor. De exemplu, atunci cand se ofera un feedback nu prezentati angajatului un sir de numere pentru a-i arata productivitatea sau neproductivitatea, ci purtati o discutie cat mai transparenta, oferind explicatii si important este sa va asigurati ca acea persoana stie ce pasi sunt necesari de parcurs pentru imbunatatirea rezultatelor, asta in cazurile in care performantele lui au scazut intr-o anumita perioada.
In relationarea si lucrul cu oamenii este nevoie de intelepciune, empatie, energie, deoarece oamenii de cele mai multe ori sunt mai putin predictibili si greu de condus spre deosebire de obiectele fara viata.
Asadar, atentie sporita la ce si cum comunicati, deoarece relatia cu angajatii si nu numai este principalul factor de motivare.
Daca si tu iti doresti un program personalizat de teambuilding alaturi de echipa ta, nu ezita sa ne trimiti un scurt mesaj pe adresa office@workteamfun.ro pentru ca abia asteptam sa cunoastem si povestea ta.
Daca ti-a placut acest articol te rog sa-i dai Share si Like atat pe facebook cat si linkedin sa ajunga la cat mai multe persoane sa putem schimba mediul de lucru si mentalitati. Multumim!
Work as a Team and have Fun!