Este importanta balanta dintre viata personala si job? Orele suplimentare duc la rezultate sporite, sau la neproductivitate?
Traim in secolul XXI, un secol al luminii si al rapiditatii. Tehnologia face ca angajatii sa se invarta in jurul acelor de ceasornic, crescandu-le teama vis-à-vis de riscul care ii paste isi piarda locul de munca, in situatia in care nu stau 2-3 ore peste orele de lucru.
Asttfel, tot mai multi oameni aleg sa stea cu mult peste program, fie pentru a castiga ceva in plus, fie pentru a parea cat mai flexibil. Asadar, echilibru dintre muncă si viaţă personala poate părea astazi ca o fapta viteajeasca .
Oamenii au nevoie de timp ca sa gandeasca, sa se relaxeze si sa ia o pauza pentru ei insasi, altfel, s-ar putea sa nu mai dea dovada de productivitate la un nivel maxim.
Cu toate acestea, desi subiectul legat de echilibru intre munca si viata sociala este unul sensibil, mai ales privit din punctul de vedere al managerilor, acesta nu trebuie să fie tratat in totalitate in alb si negru. Aşa cum mulţi experţi au demonstrate, echilibrul nu este despre construirea unui zid impenetrabil între vieţile noastre personale si profesionale, ci despre găsirea unor modalităţi de a conecta şi de a integra cele două intr-un tot unitar.
Deci ce pot face angajatii pentru a nu mai fi stresati, si pentru a putea incerca sa gaseasca o balanta intre lucru-viata personala?
1. Definirea exacta a obiectivelor si time management-ul ajuta la o organizare precisa si la rezultate pe masura. Un angajat care sta tarziu la lucru nu este neaparat o persoana muncitoare, ci poate sa fie o persoana care nu este capabila sa isi imparta sarcinile si sa isi managerieze corect timpul.
2. Constientizarea rolului locului de munca joacă un rol semnificativ in viata fiecaruia dintre noi. Acesta ne ajuta sa ne platim cheltuielile lunare si sa avem parte si de bucuriile vietii, cum ar fi calatoriile. Adoptănd o gandire pozitiva, acest lucru va permite angajatilor sa sarbatoreasca şi sa se bucure de rezultatele muncii lor, mai degrabă decât sa adopte o gandire negativista unde munca pare un proces nesfarsit.
3. Inlaturarea fricii de deconectare.Trăim într-o lume conectată, care nu doarme niciodată. Oprirea din lumea exterioară, oferă timp pentru recuperarea de la stresul săptămânal. In acelasi timp, repausul zilnic ofera ocazia ca gândurile şi ideile noi sa iasa la suprafata.
7. Consecventa si responsabilitate! Locul in care ne petrecem timpul şi energia are o legătură directă cu succesul nostru si echilibru dintre muncă-viaţă. Nu fa din timpul de la lucru o povara, ci incearca sa gasesti frumusetea oricarui lucru, si responsabilitatea job-ului tau.
Concluzionand, consideram ca este in regula ca angajatii sa ramana peste orele normale de lucru, in situatii-cheie, dar angajatorii trebuie sa constientizeze ca plecarea la timp de la lucru ne face mai eficienti, ne ajuta sa creem o balanta si sa avem o viata sociala, precum si sansa la o viata de familie calitativa.
Daca si tu iti doresti un program personalizat de teambuilding alaturi de echipa ta, nu ezita sa ne trimiti un scurt mesaj pe adresa office@workteamfun.ro pentru ca abia asteptam sa cunoastem si povestea ta. 🙂
Daca ti-a placut acest articol te rog sa-i dai Share si Like atat pe facebook cat si linkedin sa ajunga la cat mai multe persoane sa putem schimba mediul de lucru si mentalitati. Multumim! 🙂
Work as a Team and have Fun! 🙂