Team building-ul a devenit în ultimii ani un ”must do”. Tot mai multe companii organizează activități de acest timp tocmai pentru că au realizat că un astfel de program aduce rezultate spectaculoase, pe termen lung, pentru business-ul lor. Dacă în urmă cu câțiva ani, team building-ul era un concept nou, izolat, privit de mulți ca pe ceva ”wow”, întâlnit doar în organizațiile corporatiste mari, în prezent lucrurile s-au schimbat radical. Indiferent dacă vorbim despre o firmă mică sau despre o multinațională cu sute de angajați, toți au înțeles că merită să investească în astfel de programe deoarece ele sunt importante în creșterea performanțelor, pe o piață a muncii unde nu doar partea financiară îi motivează pe angajați. La fel de importante sunt mediul, atmosfera de lucru și echipa cu care lucrăm.
Cei mai mulți dintre noi asociem termenul de team building cu distracție. Perfect de acord, însă dincolo de ”fun” trebuie să vedem și partea educativă a unui astfel de concept.
Team building-ul are scopul de a suda relațiile între angajați, de a facilita comunicarea în interiorul unei echipe, de a o determina să se cunoască mai bine și de a contribui la atingerea obiectivelor stabilite care implicit aduc rezultate.
Aminteam mai sus de comunicare. Fără îndoială că este, cu siguranță, unul dintre motivele esențiale în organizarea unui team building deoarece activitățile derulate implică relaționare și interacțiune cu ceilalți colegi. Într-un cadru neoficial, aceștia se simt în largul lor să-și exprime ideile, să fie mai deschiși și să lase deoparte unele prejudecăți legate de anumiți membri ai echipei. Pentru că, de regulă, la locul de muncă, avem tendința să fim mai sobri, mai retrași, mai puțin comunicativi, iar după un astfel de comportament suntem rapid catalogați de restul echipei. De aceea, un program de teambuilding, cu activități bine stabilite, ne ajută să comunicăm eficient și, fără îndoială să ne cunoaștem și să descoperim anumite lucruri interesante despre ceilalți.