„Omul e făcut sa traiasca intre oameni. Prin urmare, ori ii educi, ori ii suporti.” (Marcus Aurelius)
Fiecare membru din cadrul unei echipe este un “EU”, indiferent de dimensiunea echipei se pot identifica personalitati, obiective personale, dorinte si pareri diferite. Astfel este foarte important sa avem capacitatea de a face fata situatiilor tensionate sau de criza, care oricat ne-am dori nu le putem evita in totalitate, insa le putem gestiona. In cazul in care aceste situatii de criza nu sunt gestionate eficient si aplanate la timp, pot duce la o scadere a performantei echipei sau chiar la dezmembrarea acesteia.
Uneori aceste conflicte pot aparea ca urmare a unui comportament manifestat de un membru al echipei, care nu este acceptat de ceilalti sau neintelegeri intre mai multi membri, din cauza opiniilor/perceptiilor diferite. Vestea buna este ca aparitia acestor conflicte poate fi benefica.
De ce? Atata timp cat membrii se implica activ in solutionarea acestora si in a gasi solutii, aceste conflicte pot imbunatati comunicarea in cadrul echipei, acceptarea ideilor/opiniilor diferite si consolidarea grupului, echipa devenind una productiva.