Motivarea non-financiara: modalitatea de a fi mai aproape de angajatii tai
Astazi, motivarea non-finaciara isi face tot mai mult simtita prezenta in cadrul companiilor care isi doresc sa atinga performanta in domeniul lor de activitate. De ce? Deoarece isi doresc angajati cat mai implicati, de incredere, loiali si pe termen lung.
Dar oare cat de mut ii iubesti si cat de loiali ii esti ?
Nu credeti ca trebuie sa existe un parteneriat reciproc de iubire si incredere?
Intr-adevar, trebuie sa recunoastem ca motivarea financiara este importanta in zilele noastre, dar cu toate acestea nu reprezinta totul.
Tu, ca si angajator trebuie sa-ti fidelizezi angajatii prin crearea unui brand de “bun angajator”. Acest brand nu doar ca te ajuta sa ai angajati cat mai performanti, implicati, dar te ajuta si in atragerea unor viitori angajati la fel de implicati si performanti, care datorita renumelui pe care il ai, isi doresc sa faca parte din acest brand si mai mult decat atat isi doresc sa contribuie la consolidarea acestui renume. De ce si-ar dori oamenii sa vina in compania ta? Pentru ca datorita imaginii pe care o ai pe piata, ei stiu ca la tine “oamenii sunt importanti , apreciati si IUBITI pentru munca lor”.
Oamenii au nevoie de recunoastere, de apreciere a eforturilor depuse si implicarea lor in companie, astfel incat prin motivarea non-financiara sau prin implementarea unui sistem de Reward & Recognition (R&R), tu, ca si angajator poti satisface aceste nevoi umane, extrem de importante dupa cum ne arata si Maslow in piramida nevoilor, unde nevoia oamenilor de apartenenta la un grup si de recunoastere sociala se pozitioneaza chiar in varful acesteia.
Daca esti unul dintre angajatorii care isi doreste o relatie de lunga durata cu angajatii sai, atunci probabil stii deja ca motivarea financiara nu este de ajuns si ca in consolidarea acestei relatii: angajator-angajat intervine si motivarea non-financiara.
Cum poate fi facuta motivarea non-financiara?
De exemplu, poti face recompensarea unor rezultate exceptionale a angajatilor prin recunoasterea publica a implicarii si contributiei aduse la indeplinirea obiectivelor companiei. De asemenea, inscrierea angajatilor la diverse cursuri/training-uri, organizarea unor team building-uri sau iesiri informale cu anumite ocazii, toate acestea reprezinta modalitati de motivare a angajatilor. Cert este ca prin astfel de actiuni transmiti angajatilor tai siguranta, respect si incredere, ceea ce contribuie ulterior la performanta si o mai mare dedicare a acestora.
Prin natura noastra umana, avem tendinta de a raspunde cu aceeasi “moneda” sau in acelasi mod in care suntem tratati de catre cei din jur. Astfel, daca tu ca si angajator iti doresti angajati implicati, loiali si performanti, trebuie sa oferi la randul tau aceste lucruri oamenilor tai. Tot acest intreg proces de motivare este ca un cerc, in care lucrurile pe care le oferi, mai devreme sau mai tarziu vor reveni catre tine.
Asadar, in rolul tau de angajator, dar si din dorinta ta de a avea angajati performanti ai responsabilitatea de a-i motiva pe acestia nu doar financiar, ci si non-finaciar, deoarece astfel iti construiesti un renume pe piata si astfel esti cu un pas in fata competitorilor tai.
Daca esti manager, hr intr-o firma, administrator, anteprenor iti dorim cat mai multi angajati fideli si de incredre pe care sa-i IUBESTI cu adevarat. 🙂
Daca si tu iti doresti un program personalizat alaturi de echipa ta, nu ezita sa ne trimiti un scurt mesaj pe adresa office@workteamfun.ro pentru ca abia asteptam sa cunoastem si povestea ta. 🙂
Daca ti-a placut acest articol te rog sa-i dai Share si Like atat pe facebook cat si linkedin sa ajunga la cat mai multe persoane sa putem schimba mediul de lucru si mentalitati. Multumim! 🙂
Work as a Team and have Fun! 🙂