Cum putem face asta?
Putem crea de exemplu anumite beneficii in care angajatii sa-si exerseze hobby-urile, indiferent ca vorbim de anumite sporturi extreme sau mai putin extreme, muzica, film sau lectura. Referitor la lectura, am putea oferi ‘30 minute din program angajatilor in acest scop sau putem crea o mica biblioteca in cadrul firmei, ori chiar putem construi o cultura a schimbului de carti intre angajati. Tinem sa va reamintim ca daca angajatii vostri se dezvolta, compania se dezvolta si ea.
Pana la urma crearea unui pachet de beneficii autentic, competitiv si personalizat are drept fundament o mai mare atentie la nevoia propriilor angajati.
Flexibilitatea, stabilitatea si siguranta la locul de munca sunt alti factori importanti de care trebuie sa tinem cont in continuare in procesul de retentie, ca urmare a instabilitatii care exista in piata. Este important ca prin actiunile intreprinse de companie sa se transmita angajatilor sentimentul de incredere si de ce nu chiar protectie.
Tehnologia ne permite sa fim conectati indiferent de locul in care ne aflam, dar cu toate astea suntem oameni in cele din urma si avem nevoie sa interactionam sau socializam fata in fata, fie la o scurta pauza de cafea, pauza de pranz sau diferite evenimente/activitati sociale ale companiei. Mai mult decat atat angajatii manifesta un interes din ce in ce mai mare pentru comunitate si isi doresc sa participe si sa se implice in diferite actiuni sociale. Astfel, se poate evidentia faptul ca responsabilitatea sociala a companiei este un alt factor important in retentia angajatilor.
Angajatii isi doresc sa se simta apreciati, sa simta ca activitatea lor este importanta, sa li se ofere feedback in mod constant, nu doar atunci cand fac bine sau mai putin bine un lucru si mai ales sa li se transmita sentimentul de incredere de catre liderii lor.